NieuwsNieuwsberichten

“Even een kopje koffie halen voor de chauffeurs is er niet meer bij”

wesly heijnen isolco

Wesly Heijnen is één van de weinigen “achterblijvers” op kantoor in deze tijd. In zijn functie als Beheerder Infrastructuur, Kwaliteit en Veiligheid heeft hij veel contact met leveranciers, chauffeurs en medewerkers van de productie, waarvoor hij op kantoor aanwezig dient te zijn. Van hem horen we hoe het is om níet te kunnen thuiswerken en elke dag naar een redelijk leeg kantoor te gaan.

Jij bent een van de “achterblijvers” op kantoor. Hoe is het voor jou om als één van de weinigen toch fulltime op kantoor te zijn?
Het is op kantoor nu erg rustig. Waar het normaal een drukke bedoening is met alle collega’s en je regelmatig eens een praatje kon maken, zijn de meeste kantoren nu leeg, op een enkele collega na.
Dat wil echter niet zeggen dat het nu ook rustig is qua werkzaamheden. Gelukkig weten al mijn collega’s mij per telefoon nog te vinden en kunnen we zo toch tussendoor eens af en toe een praatje maken.

Word jij nu meer ingeschakeld voor taken op kantoor door andere collega’s die thuiswerken, zoals bijvoorbeeld monsters klaarleggen voor klanten?

Ja, dit is voor mij nu zeker goed merkbaar. De meeste collega’s zijn nu zelf nauwelijks nog op kantoor, waardoor alles dat vanaf kantoor verzonden dient te worden nu doorgaans aan mij gevraagd wordt.
Ook de incidenteel “verkeerd” geprinte documenten mag ik dan even van een printer weghalen, of juist documenten die op kantoor aanwezig zijn inscannen en naar de betreffende collega doorsturen, zodat de klantvraag toch netjes afgehandeld kan worden.

Word jouw werk op andere manieren beïnvloed door de coronacrisis, bijvoorbeeld in het contact met leveranciers of chauffeurs?

Natuurlijk is ook het contact met onze leveranciers en chauffeurs veranderd, zo houden we zoveel mogelijk afstand en liggen de papieren klaar in een aparte ruimte voor chauffeurs waar wij zelf zo min mogelijk komen en niet aanwezig zijn als er ook een chauffeur of leverancier zit te wachten. Hier hebben we nu ook voor hen een aparte Senseo neergezet, even snel een kopje koffie halen voor een chauffeur zit er tenslotte niet meer in.

Uit onderzoek blijkt dat nog steeds veel werkgevers zich niet aan de maatregelen houden rondom het werken op kantoor. Voel jij je prettig bij het werken op kantoor tijdens de coronacrisis en is alles goed geregeld rondom de maatregelen?

Ik denk dat het bij ons op kantoor prima is geregeld. De meeste collega’s werken van thuis en met de enkeling die wel op kantoor is houden we het aantal contactmomenten beperkt en houden we sowieso voldoende afstand.
Je vindt hier op bijna elke hoek en in iedere ruimte een flesje met handdesinfectie en bij iedere kraan staat zeep, papieren handdoeken en nog meer desinfectiemiddel. Ik ben van mening dat wij het hier op kantoor prima hebben ingericht in de huidige situatie.

Zou jij, mocht je werk het toelaten, toch ooit graag vanuit thuis werken of ben je liever aanwezig op kantoor?

In mijn functie is het helaas niet mogelijk om van thuis te werken, daarvoor ben ik te nauw betrokken bij het productieproces. Bovendien vind ik het niet vervelend om naar kantoor te moeten/mogen komen. Op deze manier gaat de hele coronacrisis wel redelijk langs mij heen zonder dat het echt ingrijpende veranderingen voor mij als persoon met zich mee neemt.